Forretningsbetingelser

Her finder du vores generelle og overordnede forretningsbetingelser. Har du brug for at vide mere, kan du altid kontakte os på mail eller ringe 71 72 54 55. Vores telefoner er åbne på alle hverdage fra kl. 09.00 til 15.00

 

Generelle informationer

Virksomhedens juridiske navn: Steinmetz & Co. ApS

CVR-nummer: 33636989

Adresse: Stubbekrogen 3, 4660 Store Heddinge

E-mail adresse:  info@nirbanasoul.dk

Telefonnummer: 71 72 54 55

 

Leveringstid

Nirbana Soul bestræber sig altid på lynhurtige leveringer, og sender altid indenfor 1 – 2 hverdage. Hvis du har nogle spørgsmål vedrørende fragt og leveringstider, så er du naturligvis meget velkommen til at kontakte os.

Vi tilstræber at have alle varer på lager. Der kan dog være enkelte varer som er under produktion, men det vil fremgå om varen er på lager under detaljevisningen af den enkelte vare.

Fragtmetode og pris

nirbana.dk benytter vi DAO, PostNord og GLS. Du kan frit vælge fragtmetode og om du ønsker med eller uden omdeling.

Du kan under din ordreafgivelse vælge en anden leveringsadresse og få pakken leveret på dit job eller et andet sted, hvor en person træffes til at modtage pakken. Har du spørgsmål til forsendelser til udlandet eller til din fragt generelt, skal du blot kontakte os.

Køber du for mere end 500,- kroner tilbyder vi dig gratis fragt, og ellers betaler du blot en lav fragtpris fra kun 40,- kroner, uanset hvortil i Danmark vi skal sende. Du finder de eksakte fragtpriser inden du betaler. Fragtpriserne er fra 44 kr til 74 kr. Priserne er fra  Nirbana Soul tjener ikke penge på fragt og vi opkræver derfor kun, hvad DAO, GLS og Post Nord kræver for levering.

Levering i andre lande

Nirbana Soul kan levere i hele Europa. Vi leverer til en fast fragtpris til alle lande i Europa på kun kr. 75 = 10 Euro. Vi sender fortrinsvis med PostNord.

Bestilling

Bestillinger foretages via hjemmesiden nirbana.dk og handlen indgås på dansk.

Når ordren er afgivet modtager du med det samme en ordrebekræftelse på din oplyste e-mail adresse. Bemærk, at hvis du ikke indenfor 5 minutter efter din ordre er gennemført har modtaget din bekræftelse, bør du lige tjekke om vores mail eventuelt er blevet “fanget” i dit spamfilter.

Vi har typisk alle varer på lager og afsender typisk indenfor 24 timer, og ofte samme dag.
Ordrer bestilt med GLS levering skal være os i hænde senest kl. 11.30 for at blive sendt samme dag.
Ordrer bestilt med PostNord og DAO levering skal være os i hænde senest kl. 15.30 for at blive sendt samme dag.
Alle ordrer bestil i weekenden bliver sendt mandag. 

Vi trækker naturligvis først pengene på dit kort når vi afsender varen.

Sådan handler du hos nirbana.dk:

  1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.
  2. Indtast din egen adresse og evt. anden leveringsadresse.
  3. Vælg leveringsmetode og betalingsmetode.
  4. Tjek om de indtastede oplysninger er korrekte og godkend din ordre samt vores leveringsbetingelser og persondatabetingelser
  5. Indtast dine betalingsoplysninger og godkend.
  6. Herefter er din ordre afsluttet og overført til vores system.

Betaling

Der tages ikke gebyrer ved betaling på nirbana.dk. Alle priser er angivet i danske kroner og er inklusive 25% moms.

På nirbana.dk kan du betale med Dankort, Visa, Visa/Dankort, MasterCard, Maestro og Visa Electron. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes. Vi kan kun trække det beløb du har accepteret og kun en gang.
Når du betaler med kort skal du blot indtaste de enkelte foreskrevne oplysninger som kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre.
Vi trækker naturligvis først pengene på dit kort når vi afsender varen.

Der kan også betales med Viabill:
Ved køb / betaling gennem Viabill vil du først modtage dine varer, og herefter har du en betalingsfrist på typisk 30 dage inden første afdrag. Aftalen om betaling hos Viabill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26. For fuldstændig information om Viabills vilkår og betingelser for køb besøg venligst: Viabill.dk

Viabill gennemgår og vurderer oplysningerne angivet af forbrugeren, og ved berettigede anledninger udveksler Viabill oplysningerne med andre kreditoplysningsbureauer (kreditcheck). Hvis resultatet af kreditchecket ikke er tilfredsstillende, kan Viabill nægte kunden at benytte denne betalingsform og henvise til andre betalingsformer. Viabill finansierer køb op til 2.000 kr. Dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (persondataloven) og videregives ikke til tredjemand med henblik på marketingsformål.  For yderligere information om Viabill besøg Viabill.dk

Retur og ombytningsret

Fortrydelsesret
Købeloven giver dig 14 dages fortrydelsesret. Men hos Nirbana giver vi dig hele 30 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du:
–    Har modtaget din vare
–    får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
–    får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives enten via vores online formular, “Returnering”,  eller du kan også vælge at benytte e-mail kontakt@nirbanasoul.dk. I din meddelelse skal du blot gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Hvis varen returneret således, ved at nægte modtagelsen eller fremsendes uden her beskrevet dokumentation, vil pakken ligge på vores lager til afhentning eller genforsendelse. Du afholder udgifterne herfor.

Specialfremstilling af eget designønske: 

Vi kan hos Nirbana Soul hjælpe dig med at skabe et design og fremstilling efter eget ønske, men disse tages ikke retur og kan dermed ikke refunderes.

 

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og da vi ikke har mulighed for at videresælge brugte varer vil deres værdi oftest blive beregnet til nul.
For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug

Varer undtaget fortrydelsesretten
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer i størrelse eller design, eller har fået et tydeligt personligt præg.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Nirbana Soul
Baldersbækvej 8A
2635 Ishøj

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal blot vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

For ombytning klik blot her: Ombytning
For returnering klik blot her: Returnering

Reklamationer

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Skulle uheldet være ude, og en af vores smykker skulle gå i stykker, så er alle vores varer naturligvis omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over eventuelle fejl og mangler ved varen som er opstået inden 24 måneder efter købet. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten dækker ikke når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindelig og forventelig slid.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig hvis dette er indenfor reklamationsretten.

Hvis du har en reklamation kan du blot kontakte os via dette link reparationer. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Husk venligst en god detaljeret beskrivelse af problemet.

Varen sendes til:
Nirbana Soul
Baldersbækvej 8A
2635 Ishøj

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Reklamationer klarer vi typisk indenfor få arbejdsdage efter modtagelsen af varen.

Persondatapolitik

Ingen personlige oplysninger der registreres på nirbana.dk (NIRBANA SOUL ApS) bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for direktøren og betroede medarbejdere hos nirbana.dk. I forbindelse med evt. elektronisk betaling bruges en sikker krypteret SSL forbindelse gennem Webshopsystemet og som er godkendt af PBS.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. Når du vælger at benytte vores webside accepterer du samtidigt at vi benytter disse cookies. En cookie er betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at gemme egne adresseoplysninger til næste besøg . Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen “Funktioner” og menupunktet “Internetindstillinger”.
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Selve “kontrakten” (købsaftalen) lagres ikke hos Nirbana Soul på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Personoplysningerne du registrere ved køb, registreres hos Nirbana Soul og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.nirbana.dk er Terese Steinmetz.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@nirbanasoul.dk

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre og dit samtykke kan til enhver tid tilbagekaldes.

Hos nirbana.dk anvender vi logstatistik til at opsamle information, som kan give os et statistisk billede af, hvor mange besøgende vores website har haft, samt hvor på websitet det forlades m.v. Dette har bl.a. til formål at forbedre funktionalitet og sortiment.

Copyright

Al billed- og tekst materiale på nirbana.dk er underlagt beskyttelse i henhold til ophavsretsloven og må ikke anvendes i strid hermed. Overtrædelse heraf kan medføre krav om fogedforbud såvel som krav om erstatning, vederlag og godtgørelse. Endvidere forbeholdes øvrige rettigheder i henhold til anden relevant immateriel lovgivning tillige med rettigheder i henhold til markedsføringsloven.

Klageadgang & tvister

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, som vi ikke kan finde en mindelig afgørelse på indbyrdes, kan indgives til Nævnenes Hus, Toldboden 2 – 8800 Viborg.
Link til deres website: https://naevneneshus.dk/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr.

Enhver tvist overfor Nirbana Soul som ikke kan løses af fornuftens vej, vil være underlagt dansk lovgivning

Handelsbetingelserne er senest opdateret 30.01.2021